Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Návrh chodeckých tras na vybraných lokalitách ve městě Kyjov
Škrobáček, Petr ; Štefančík, Peter (oponent) ; Matuszková, Radka (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh chodeckých tras na vybraných lokalitách ve městě Kyjově. Diplomová práce řeší tři projekty. Prvním projektem je revitalizace ulice Vrchlického, druhý projekt řeší ulici Svatoborskou a Riegrovu a třetí projekt má za cíl řešení chodeckých tras na ulicích Brandlova, U vodojemu, Moravanská a Nětčická. Na základě podkladů byly vytvořeny návrhy směrového i výškového řešené daných lokalit ve městě Kyjově. Tyto návrhy se zaměřují na komfortnost chodeckých tras, na maximalizaci počtu parkovacích stání a zvýšení bezpečnosti. Důležitým bodem řešení bylo navázání nových tras na stávající zpevněné plochy. Součástí návrhů je i řešení dopravního značení, odvodnění a zlepšení podmínek pro chodce a osoby se sníženou schopností pohybu a orientace. Návrh respektuje pozemkové poměry v řešených lokalitách a jejich využití a zohledňuje průběh stávajících inženýrských sítí a požadavky uvedené v územním plánu města.
Liberec, Ruprechtická x Michelský Vrch
Kaňková, Kateřina ; Belda, Miroslav (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je variantní návrh úpravy oblasti křižovatky ulic Ruprechtická, Michelský vrch a U Pramenů v Liberci – Ruprechticích, která je v současném stavu příliš rozlehlá a nepřehledná. Na základě provedeného sčítání dopravy, orientačního měření rychlosti, analýzy nehodovosti a dostupných podkladů jsou navrženy tři varianty dopravně technického řešení upravované křižovatky. Zklidnění dopravy je dosaženo zejména změnou směrového vedení a šířkového uspořádání křižujících se komunikací. Zjednosměrněním ulice U Pramenů směrem ven z křižovatky je snížena dopravní zátěž křižovatky. Důraz byl kladen také na zlepšení podmínek pro chodce a osoby se sníženou schopností pohybu a orientace. V závěru práce je uvedeno multikriteriální hodnocení všech vypracovaných návrhů a doporučení pro realizaci nejvhodnější varianty.
Studie doby potřebné pro rozhled a rozhodnutí při dání přednosti v jízdě
Bařina, Jakub ; Bradáč, Albert (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá zjišťováním a analyzováním doby potřebné pro rozhled řidiče před vjezdem do jízdního koridoru jiného vozidla za různých situací a rychlostí. V teoretické části je vytvořena stručná rešerše z oblasti příčin dopravních nehod, aspektů lidského vnímání a výhledu z vozidla. Analytická část čerpá z videozáznamů z jízdních zkoušek. Výsledky byly zpracovány a získaná data vyhodnocena za účelem zjištění doby potřebné pro rozhled a rozhodování na křižovatce. Dále data posloužila ke zjištění bezpečnosti průjezdů křižovatkou a kvality odhadů rychlosti a vzdálenosti přijíždějícího vozidla. Závěr analytické části je určen porovnání všech účastníků měření a rozboru zvláštních situací vzniklých během měření.
Průtah silnice II/428 ve Švábenicích
Štetinová, Petronela ; Adamcová, Martina (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh průtahu obce Švábenice, která je aktuálně v nevyhovujícím stavu. Na základě získaných podkladů byl vytvořen nový návrh směrového a výškového řešení silnice v obci Švábenice. Tento návrh se zaměřuje na zvýšení bezpečnosti dopravy. Důležitým bodem bylo řešení nevyhovující křižovatky ve středě obce, která byla rozdělena do dvou křižovatek. Nový návrh zlepšuje rozhledové poměry a orientaci pro účastníky provozu, a tím zvyšuje bezpečnost v daném místě. Součástí návrhu je i řešení parkovacích stání, dopravního značení, odvodnění, zlepšení podmínek pro chodce a osoby se sníženou schopností pohybu a orientace. Návrh zohledňuje dotčené pozemky a jejich využití a respektuje stávající inženýrské sítě a požadavky uvedené v územím plánu obce.
Analýza návrhových prvků okružních křižovatek v závislosti na nehodovost
Novák, Jan ; Karpíšek,, Zdeněk (oponent) ; Mahdalová,, Ivana (oponent) ; Macur, Jiří (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Dizertační práce se zabývá analýzou návrhových prvků okružních křižovatek a jejich vlivem na nehodovost. Cílem analýzy byla identifikace významných prvků okružních křižovatek, které mají vliv na nehodovost. Pro naplnění tohoto cíle byla využita metoda multifaktorového statistického hodnocení nehodovosti na základě výběrového souboru dat, vytvoření několika funkcí bezpečnosti, jejich ověření a interpretace výsledku. V práci bylo vytipováno několik návrhových prvků, které z pohledu mechanizmu dopravní nehody náleží do faktoru infrastruktury, jsou to: roční průměr denních intenzit (RPDI), průměr okružní křižovatky, šířka vjezdu, úhel na vjezdu, úhel na přímém průjezdu, lokalita a mnohé další. V základním souboru bylo cca 1200 OK. Po kontrole dostupnosti provozních dat klesl počet vybraných OK v souboru na 200. Nehodovost byla sledována v letech 2009 až 2016, tedy za dobu osmi let; celkem se jednalo o 2674 dopravních nehod. Výstupem této práce je model nehodovosti, který byl sestaven na základě analýzy návrhových prvků vjezdu OK a mapa kritických OK na území ČR dle empirického bayesovského odhadu nehodovosti. Závěrem byly identifikovány tyto významné parametry vjezdu OK: RPDI, úhel na vjezdu, kolizní vzdálenost, odchylka úhlů mezi rameny, výskyt pojížděného prstence, výskyt bypassu, typ vjezdu, výskyt přechodu pro chodce a okolní zástavba.
Vliv prvků okolí komunikace na bezpečnost provozu vozidel
Bláhová, Eva ; Bradáč, Albert (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vlivem prvků okolí komunikace na bezpečnost provozu vozidel se zaměřením na vizuální rozptýlení řidiče. V rámci teoretické části práce je charakterizována dopravní soustava a její jednotlivé prvky (řidič, dopravní prostředí a cesta, dopravní prostředek a dopravní sociální struktura) s důrazem na aspekty ovlivňující bezpečnost provozu a zrakové vnímání řidiče. Analytická část čerpá z videozáznamů z jízdních zkoušek poskytnutých Ústavem soudního inženýrství Vysokého učení technického v Brně, jejichž cílem bylo monitorování optických reakcí řidiče. Výsledky byly zpracovány a získaná data vyhodnocena za účelem zjištění především trvání pohledů jednotlivých řidičů na jednotlivé prvky okolí komunikace (se začleněním interiéru vozidla a venkovních zrcátek) a jejich srovnání s dobou věnovanou řízení vozidla. Závěr analytické části je určen výsledkům studií reklamních zařízení v okolí komunikace jako prvků s významným vlivem na pozornost řidiče. Interpretace výsledků analýzy s následným navržením jejich využití pro zvýšení bezpečnosti provozu vozidel je obsažena v poslední kapitole.
Analýza kritických míst v silniční dopravě na okrese Blansko
Janík, Josef ; Smělý, Martin (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce analyzuje konkrétní kritická nehodová místa na okrese Blansko. Cílem práce je navrhnout organizační, stavební a technická opatření, která povedou ke snížení možnosti vzniku nehod, tedy ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu v daných lokalitách.
Vyhodnocení technicko-ekonomických parametrů pro rozšíření elektronického mýtného v ČR
Svatoš, Ivo ; Kudláček, Jaroslav (oponent) ; Libertín, Josef (vedoucí práce)
Práce vyhodnocuje na základě běžně dostupných dat některé důsledky výkonového zpoplatnění dálnice D1 (dále jen D1) a dálnice D5 (dále jen D5). Zaměřuje se na zjištění potenciálních objízdných tras pomocí statistických dat celostátního sčítání dopravy (CSD). Na těchto trasách hodnotí změnu bezpečnosti provozu, která se mohla projevit změnou intenzity dopravy nákladních vozidel. Dále z hlediska dopravce hodnotí případnou ekonomickou výhodnost objíždění zpoplatněných tras. V závěru jsou uvedeny možné scénáře, jaké dopady by mělo rozšíření zpoplatněných úseků na výše zjišťované skutečnosti.
The impact of the Covid-19 pandemic and other factors on road traffic safety in the Czech Republic
Schusterová, Josefína ; Chytilová, Julie (vedoucí práce) ; Zeynalova, Olesia (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá primárně potenciálním vlivem onemocnění Covid-19 na bezpečnost silniční dopravy v České republice, která je měřena pomocí denního množství dopravních nehod. Dodatečné zahrnutí sezónních vlivů a počasí přispívá ke komplexitě a jedinečnosti této práce. Přestože je relevantní zahraniční literatura, zabývající se vztahem mezi pandemií a do- pravními nehodami, dostupná, toto téma ještě nebylo detailně studováno pro Českou republiku. Hypotézy byly testovány aplikováním lineární metody nejmenších čtverců na data typu časová řada. Četnost dopravních nehod značně poklesla za přítomnosti onemocnění Covid-19, obzvláště během období lockdownů. Os- tatní analyzované kategorie dopravních nehod zaznamenaly podobné výsledky, kromě nehod, kde byl viník pod vlivem alkoholu nebo drog, které byly pandemií pozitivně ovlivněny. Jediným indikátorem počasí, který nemá statisticky výz- namný vliv na dopravní nehody je vítr a naopak státní svátky jejich denní počet značně ovlivňují. Celkově teze přispívá k odhalení trendů v dopravě během onemocnění Covid-19 a napomáhá k odhadu situace dopravní bezpečnosti za případného budoucího nouzového stavu podobného typu.
Problematika řízení motorového vozidla pod vlivem alkoholu se zaměřením na rizikové chování řidiče
Matějková, Radka ; Šucha, Matúš (vedoucí práce) ; Reichelová, Lenka (oponent)
Bakalářská práce pojednává o problematice řízení osobního automobilu pod vlivem alkoholu. Zaměřuje se na rizikové chování řidičů spojené s požíváním alkoholu a důvody vedoucí k riskování na silnících. Podává informace o možných rizicích a důsledcích spojených s touto problematikou a statistický přehled nehod zaviněných pod vlivem alkoholu. Práce informuje o účincích alkoholu na člověka, možnostech prevence v dopravě a celkovém pohledu české společnosti na tuto legální drogu. Výzkumná část byla realizována pomocí dotazníku šířeného mezi jednotlivými respondenty jak formou elektronickou, tak i osobním kontaktem. Výzkum pracuje s 200 respondenty, kteří dotazník vyplnili. Z těchto respondentů je 109 vybráno jako reprezentativní vzorek, sloužící k posouzení situace, týkající se alkoholu a řízení osobního automobilu. Výzkum se zabývá osobnostní charakteristikou jednotlivých respondentů a okolnostmi vztahujícími se na respondenty, kteří požili alkohol a zároveň usedli za volant automobilu. Výsledkem výzkumu jsou data vymezující rizikového řidiče a okolnosti vedoucí k řízení člověka pod vlivem alkoholu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.